Popia ikan bilis

Ranguppp… tq bagi yg share cara buat popia ikan bilis ini.. mmg sedap… winnn

Resepi
Kulit popia – keluar dari peti ais… potong2 .. ikut nak besar mana .. ikut suka yea
Ikan bilis -basuh
Minyak utk mengoreng
Tepung gandum… tpg apa pun boleh

Cara
Bancuh tepung gandum dalam 2 sudu … bancuhan tu asal boleh lekatkan ikan bilis dan kulit popia tu…
Kulit popia yg dipotong disusun dlm dulang (lihat gambar)… celup belakang ikan bilis yg di belah 2 ke dalam bancuhan tepung…. tampal di kulit popia… biarkan sekejap.. agar kulit popia tu keras… goreng.. api jaga2..

*klu di tabur dengan powder chesse lagi sedap rasanya.. tapi powder tak ada…. atau serbuk kari… pasti sedap atau cuba rasa.. bagi ada rasa lah kan… klu tak rasa kulit popia n ikan bilis jer lah.. rasa kosong jer lah kan…

Selamat mencuba.. saya pun tiru sahabat dlm group ini juga.. tapi maaf lupa namanya… tq yea

*tips.. jng sapu bancuhan tepung terlalu tebal yea…. cair cikit pun tak per bancuhan tu

Kredit resepi kepada Zuraini Abu Bakar‎ via Masak Apa Hari Ni.. (MAHN)